איך לעשות הקלטת וידאו נהדרת עם המצלמה שלך

רוב המצלמות יציעו לפחות הקלטת וידאו FullHD (1920×1080 פיקסלים) ועם יחס רוחב-גובה של 16:9. זה נותן איכות מספיק טובה עבור רוב ההקלטות וההפקות ב-YouTube, כשאפילו כמה מכוכבי YouTube הגדולים נשארים עם סרטון FullHD, MrBeast, אנחנו מסתכלים עליך.

רזולוציות וידאו נפוצות:

FullHD, 1080p, 1920×1080 פיקסלים (16:9)
4K UHD, 3840×2160 פיקסלים (16:9)
4K CINE / DCI, 4120×2160 פיקסלים (17:9)
5.7K: 5744×3024 (17:9)
6K: 6144×3456
8K, 7680×4320
הערה על הקלטת וידיאו ורזולוציה – לאחר שהקלטת את הצילומים שלך, תצטרך לערוך את הסרטונים שלך. אם יש לך מחשב או מחשב נייד "ממוצע", ​​אז עריכת רזולוציית 4K ומעלה יכולה להיות תהליך איטי מאוד, ובהתאם לכמה המחשב שלך טוב, עשויה להיות כמעט בלתי אפשרית לעריכה. לכן, אם אתה רק מתחיל, ואין לך מחשב עם מפרט גבוה, אז אולי כדאי להתחיל עם וידאו FullHD בזמן שאתה מבין הכל.

וידאו ברזולוציה גבוהה יותר שהוקלט ברזולוציית 4K (ומעלה) יכול להיות שימושי אם ברצונך לחתוך לתוך הצילומים, או למסגר מחדש את הצילום, למשל אם לאחר מכן תפיק וידאו FullHD מצילומי 4K. עם זאת, קבצי הווידאו משתמשים בהרבה יותר מקום בכרטיס זיכרון ובמחשב, ולכן יכולים להיות קשים יותר לעריכה.

Canon EOS R7 – במצב וידאו אתה מקבל מגוון מידע שימושי על המסך, AP, JW
Canon EOS R7 – במצב וידאו אתה מקבל מגוון של מידע שימושי על המסך, AP, JW

קצבי פריימים – באיזה קצב פריימים עלי להשתמש?
הדבר הבא שתצטרך להחליט הוא באיזה קצב פריימים להשתמש. עבור רוב הסרטונים, 25fps (פריים לשנייה) היא בחירה מושלמת. כמעט כל המצלמות יציעו וידאו של 25fps, בעוד שאחרות יציעו זאת, כמו גם 24fps, או מהירות מהירה יותר כמו 50/60fps. אם אתה כן רוצה להאט את הצילומים שלך, אז שימוש בקצב פריימים מהיר יותר, כגון 50/60fps יכול להיות שימושי, שכן תוכל להפעיל את הצילומים בחצי מהמהירות.

ייצוב הוא המפתח!
הקלטת קטעים יציבים יכולה להיות אחד הגורמים המרכזיים לשאלה האם הצילומים שלך נראים מקצועיים או בלתי ניתנים לצפייה. זה יכול לעשות הבדל עצום כשזה מגיע אם מישהו רוצה לצפות בסרטונים שלך. אם למצלמה שלך אין מערכת ייצוב תמונה (IBIS) טובה במיוחד, אנו ממליצים להשתמש בחצובה, מונופוד או גימבל כדי שתוכל להקליט קטעים חלקים ויציבים.

הגימבל Zhiyun WEEBILL 3 בשימוש
הגימבל Zhiyun WEEBILL 3 בשימוש

חשוב להתמקד!
יחד עם צילומים יציבים, הבטחת הסרטון שלך ממוקד נכון (והנושא המרכזי בפוקוס, ונשאר בפוקוס) הוא גורם מפתח נוסף כדי לוודא שהסרט שלך נראה מקצועי.

בהתאם למצלמה שבה אתה משתמש, ייתכן שתהיה לה מערכת פוקוס אוטומטי (AF) טובה מאוד שפועלת היטב בזמן הקלטת וידאו. עם זאת, אם זה לא קורה, אז אולי תרצה לבדוק את הגדרות המיקוד שלך, ולתקן את המיקוד כשאתה מתחיל להקליט (כל עוד הנושא שלך לא זז), או לחילופין להשתמש בפוקוס ידני ולהתאים בעת הצורך. מצלמות מסוימות מאפשרות לך לתקן את המיקוד, ולאחר מכן להתאים תוך כדי ההקלטה, באמצעות מסך המגע – רק היזהר שהמצלמה לא קולטת את הרעש שאתה נוגע במסך אם אתה משתמש בתכונה זו.

חשיפה בוידאו

ישנן הגדרות אחרות שיכולות להשפיע על איך הסרטון שלך נראה, כולל צמצם, מהירות ISO בשימוש (נמוכה יותר היא בדרך כלל טובה יותר), ומהירות תריס. כמעט כל מה שלמדת במדריך שלנו לחשיפה לגבי צמצם, מהירות ISO ומהירות תריס חל על הקלטת וידאו. עברנו למטה על מהירות התריס, מכיוון שזה משהו שצריך להיות מודע אליו.

מהירות תריס

ככלל אצבע אתה רוצה להבטיח שמהירות התריס שלך תהיה כפולה מקצב הפריימים (fps), כך שאם אתה מקליט ב-25fps, אתה רוצה לוודא שמהירות התריס שלך היא 1/50 של שנייה, עם זאת, כמו עם צילום, ככל שמהירות התריס מהירה יותר, כך יש פחות אור, אז זה משהו שצריך להיות מודע אליו, במיוחד אם מצלמים וידאו בתאורה חלשה.

איזו מהירות תריס אני צריך עבור קצבי פריימים שונים?

24fps – מהירות התריס צריכה להיות 1/48 שניות
25fps – מהירות התריס צריכה להיות 1/50 שניות
50fps – מהירות התריס צריכה להיות 1/100 שניות
60fps – מהירות התריס צריכה להיות 1/120 שניות
איכות השמע חשובה!
אם יתמזל מזלכם, למצלמה שלכם יש סט נהדר של מיקרופונים מובנים שנשמעים מדהים, אך למרבה הצער, לרוב תצטרכו להוסיף להם משהו כדי לשפר את האיכות.

אם אתה בחוץ, אז "קשקש" רוח או "חתול מת" יכולים לעזור להפחית את רעשי הרוח, או שיהיה צורך במיקרופון חיצוני כדי שתוכל לקלוט בבירור את הקול של מישהו. בדוק אם למצלמה שלך יש שקע מיקרופון, ואז אתה יכול פשוט לחבר מיקרופון חיצוני.

שלא כמו בעת צילום תמונה – אתה לא יכול פשוט להשתמש בפוטושופ כדי לתקן את זה מאוחר יותר – וניסיון לתקן בעיות שמע מאוחר יותר יכול להיות סיוט אמיתי, או אפילו בלתי אפשרי. מסיבה זו, מומלץ גם להשתמש באוזניות (או אוזניות) כדי לבדוק את איכות השמע בזמן ההקלטה, וכאן שקע אוזניות במצלמה שלך הופך להיות חיוני.

מיקרופון הנעליים של Rode VideoMic Go II שוקל רק 89 גרם
מיקרופון הנעליים של Rode VideoMic Go II שוקל רק 89 גרם

אם אתה רוצה לשלוט באודיו בסרטון שלך, עיין במדריך שלנו לשליטה באודיו לווידאו.

איך אני מקליט סרטונים משעשעים?
זו שאלת מיליון הדולר, כמובן, ויכולה להיות ההבדל בין 20 צפיות או 2000 צפיות. אבל דבר אחד שהיינו אומרים, הוא שאם אתה נלהב ממשהו, אז זו התחלה מצוינת, הקלט את מה שאתה יודע, וקבל השראה מסרטונים של אנשים אחרים כדי לראות מה עובד ומה לא עובד.

זה יכול להיות שימושי, וזה תמיד רעיון טוב להקליט יותר קטעי וידאו ממה שאתה צריך. על ידי הקלטת קליפים נוספים, הידועים בשם B-Roll (מהו B-Roll Footage? – Adobe) אתה יכול להשתמש בהם כדי לכסות על טעויות שנעשו בקטעי מפתח (המכונה A-Roll).

עריכת סרטון

לאחר שהקלטת את הסרטון שלך, יהיו לך מספר קובצי וידאו (בדרך כלל מסתיימים ב-.mp4 או .mov). תצטרך להשתמש בתוכנה במחשב שלך כדי להפגיש את קובצי הווידאו האלה ולערוך אותם כדי ליצור קובץ וידאו אחד, אותו תוכל להעלות לאתרי שיתוף וידאו כמו YouTube, Vimeo, TikTok וכו'.

ביצוע קיצוצים ב-DaVinci Resolve 18
ביצוע קיצוצים ב-DaVinci Resolve 18

איך אני עורך סרטון?

כדי לערוך וידאו, תצטרך להשתמש בתוכנה כלשהי לעריכת וידאו. אלה מאפשרים לך לחבר כמה קבצי וידאו שונים (או קליפים), לחתוך סצנות או טעויות לא רצויות, כמו גם להוסיף כותרות ואפקטים שונים לסרטון, לפי הצורך.

להלן כמה מחבילות עריכת הווידאו הפופולריות ביותר הזמינות:

Davinci Resolve – בחינם
Adobe Premiere Elements – כ-90 פאונד
Adobe Premiere Pro – 19.97 פאונד לחודש
Apple Mac: iMovie – בחינם
Windows: תמונה – כולל עורך וידאו בחינם
אנו ממליצים לנסות את התוכנה החינמית שמגיעה עם המחשב שלך מלכתחילה, מכיוון שלעתים קרובות היא יכולה לעשות עבודה סבירה, ושומרת על דברים פשוטים למתחילים. ברגע שתצליח לערוך קבצי וידאו לקובץ אחד, ותמצא שאתה רוצה לעשות יותר עם הסרטון שלך, אז Davinci Resolve היא בחירה מצוינת, במיוחד שהיא חינמית, ומציעה בקרה מתקדמת.

לאחר שתשלים את הסרטון שלך, זה הזמן לשתף אותו! בין אם זה ב-Facebook, YouTube, Vimeo או TikTok, ודא שאתה מקבל את התוצאות הטובות ביותר על ידי שיתוף זה עם החברים שלך, ובקש מכל מי שמעוניין לקבל משוב על מה שהוא חושב. תוכל גם לקבל משוב מאנשים שצופים בסרטון מקריאת התגובות שנותרו. בהצלחה!